follower

Tuesday, June 19, 2012

guna-guna

as salam and welcome..♥

semalam kat kelas,
dua tiga orng clasmates tegur tika.
diorang tanya tika sakit ke ape,
diorang kata muka tika nampak pucat,
lesu,
macam orang sakit dan tak bermaya.
tika senyum je dengar diorang kata gitu.
dan tika jawab sambil gelak-gelak.
tika kata tika tak sakit.
da memang betul pun kan.
cuma nak tergelak sebab diorang caring pulak pasal tika.
padahal yang tegur tu dak laki.
tapi,
jauh di sudut ati tika,
tika tau diorang semua memang da macam adik beradik tika.
kami da kat 4 tahun setengah bersama.
tak mustahil perasaan sayang satu sama lain sebagai adik beradik tu ada.
tika tanya diorang muka tika nampak hitam ke?
diorang kate bukan.
macam tak sihat.
mata lebam sume.
masa tu tika syak maybe sebab tika baru tuka pencuci muka.
tika try bio essence.
saja-saja tukar nak test sesuai tak.
memang ari tu,
kat kampung,
mak tika ada tegur muka nampak hangus.
padahal tika tak de plak main aktiviti kat padang masa kat-kat nak balik ritu.
g mandi pantai pon tak.
balik dari kelas,
tika start fikir bukan-bukan.
risau pulak kalau-kalau ada yang guna-gunakan tika ke ape.
bukanla nak percaya.
tapi risau.
kalau tak de masalah tak kan nak risau ye dokk?
ari tu kat kampung,
mak ada cakap dia selalu mimpi ada orang bagi tika makan benda-benda tak elok.
tika buat-buat malas fikir.
tika cakap mengarut sume tuh.
tapi walhal,
memang risau.
mak tak dak la nak percaya sangat,
tapi hati ibu kan.
risau tetap risau kat anak pompuan sorang ni.
yang bongsu lak tuh.
so,
mak suoh tika baca ayat al quran yang leh guna sebagai pelindung.
bukan ayat apa pon.
4 Qul dan ayat qursi.
pastu mak bagi buku Uztaz Syarhan.
tika baca buku tu,
then terkejut jugak,
ada tanda-tanda yang kena betul-betul dengan diri tika.
selalu tika alami.
nanti tika ceritakan len kali.
nak rest jap, 
baru balik kelas.
jap g sambung kelas lagi.
 
mood: risau jugak. tapi berserah pada Allah. Ya Allah, Ya Rahim, kau lindungi la hambamu ini
daripada segala malapetaka. kau jauhi aku dari sebarang gangguan jin dan syaitan.
amin.

 

No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...