follower

Friday, August 10, 2012

cikgu garang

as salam and welcome..♥

 sape dulu-dulu ada cikgu yang garang?
mesti tak suke kan kat cikgu tu.
tika,
bila da nak jadi cikgu ni,
tika da ni nekad.
nak ikut dan amik teladan yang baik je dari cikgu dulu
yang tak baik jangan diambil.
dan tika sangat suka pendekatan cikgu yang lembut,
sebab,
tak semstinya bila kita lembut,
murid tak ikut,
tak dengar kata.
kan.
tu pandangan tika,
dan tika sekarang cuba jadi macam yang tika nak tu la.
em,,
nak kata tercapai,
tak la.
tapi ada ja murid y ok dengan cara tika tu.
apa yang menyebabkan tika buka cerita ni dekat diari tika ari ni?
sebenarnya.
baca je la status kat fb ni.
hihi..
macam entry lepas.
tika ajar budak kelas hujunnnnnggggg sekali.
pengsan cikgu tika.
mula tu,
rasa sangat geram sebab ye la.
tika kan baru nak blaja-blaja mengajar,
bagi la peluang kenal cara control kelas.
bagi la control kelas yang depan sikit kan.
tapi,
fikir kali kedua.
tak pa la,
boleh timba pengalaman.
positif tak positif tak?
hihi..
so,
masalah yang paling tika stress adalah murid ni
lambat sangat dalam kemahiran berbahasa.
terutama,
menulis la.
bila bagi latihan dalam kelas,
tak dapat siapkan.
walaupun hanya menyalin saja,
nak tak nak,
terpaksa minta siapkan kan kija kat rumah.
bila da suruh huat kat rumah.
minta hanta
tak hantar hantar.
bukan suruh fikir pun.
salin saja.
sari dua hari,
cikgu yang lembut dan baik hati ni,
boleh tahan lagi.
da masuk seminggu,
susah la cikgu nak buat analisis sayangggg.
so hari ni,
tika mengamuk..
o yeaaahh.
haha.
bukan pergi pukul2, jentik2 pon.
minta semua buka buku.
yang tak buat,
sila buat.
yang bagi alasan tak bawa buku,
salin dalam buku baru.
salin dari awal tahun.
padan muka awak.
haha
kan nampak tak garangnya?



 

No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...