follower

Sunday, January 23, 2011

dULu, kiNi, dAn sElAmANyA.....

salam sayang buat readers sekalian......hemmmm..hari ni tika da benda yang nak diceritakan dengan kalian semua tau...hari ni lepas settlekan semua kije je, tika pun online lah macam biase kan...buka je FB, tika pun macam biase la tgk kat notification tika..wowwwww..ade pic baru yang di tag lah....orang yang tag pic tika ni pon owang yang spesel dalam hidup tika..'kak nurul'..kenape dia spesel lam hidup tikah? hem senanye, kak nurul ni xde hubungan langsung ngan tikah..hubungan biologi lah kan..hihi..maksudnye tikah ngan akak nurul ni bukanla darah daging kan..tapi ape yang membuatkan die spesel sangat dalam hidup tikah ni kan sebab dia anggap tika ni macam kuarga sendiri..boleh kata macam adik sendiri la..bukan dia saja, satu kuarga dia anggap tika ni macam kuarga sendiri.. lepas tengok pic-pic yang di tag kak nurul tu, tringin la plak nak cerita kat lam blog ni..so, meh bace bobelan tika ea...

haaaa...sebenanye tika ni dilahirkan di alor setar, kedah..lau nak di'spesific'kan lagi tika ni dilahirkan di Taman Wira Mergong..lahir kat rumah la kirenye tika ni..hihi..ta
k t
au la nape..mungkin tika da tak sabar-sabar nak kua tengok mak tika kot masa tu.tu yang sampai tak sempat nak gi hospital kot..hihi...tika dibesarkan kat situ sampai la 10 tahun.lepas tu baru la tika n kuarga berpindah ke kelantan..balik kampung mak la plak..da lame la katekan dok kat kampung abah ni..hihi..

nak dijadikan cerita, dari kecik lagi tika tinggal kat umah pengasuh time mak tika kerja..nak tau pengasuh tika sape???haaaa.,,,kuarga kak nurul la yang menga
suh tika masa tuh..hemm..tika rasa tak bes panggil pengasuh sebab tika tak anggap diorang macam pengasuh tika.tika anggap diorang ni maaaaaaacam kuarga tika sendiri...dari umur tika 2 bulan kot lau tak silap sampai la 10 tahun tika dok ngan kuarga kak nurul ni..yang jaga tika ni tika panggil tok...tok ni kirenye mak kak nurul ni la...tapi lepas je pindah kelantan tika jarang da sket balik kedah...jadi sakarang ni tika menetap d kelantan la..walaupun da tak tinggal kat sana lagi, tapi tika stil anggap kuarga tok som n kak nurul ni macam kuarga sendiri tau..tapi mungkin sebab jauh sangat jadi tika jarang pulang ke sana...kadang-kadang tika sedih sangat.tapi ye la nak wat cam na.lau tika da kije da besar boleh la selalu pegi kan..hem xpe la, yang penting dalam ati tika ni tika tau tika sayaaaaannnnggg sangat kat diorang semua terutama tok..tika sayang die kan lebih dari tika sayang tok tika sendiri tau.betapa rapatnye kami kan...

p/s: buat tok som dan kuarga, maafkan kakak lau kakak jarang balik tengok tok n
kuarga.tapi tika nak kalian tau yang tika sayanggggg kalian semua macam dulu..

hem lupe lak nak cite pasal sekolah,,mase kat kedah dulu sekolah yang pertame tika g mestilah mase umo tika 6 tahun kan..mase tu tika masuk tadika kemas..masi
h ingat lagi cikgu bayah yang aja tika mase tuh..lepas tu tika sambung pengajian tika ni kat tempat lain plak,,,hihi..(macam nk sambung kat u la plak rasenye) ok tika sambung belajar kat sekolah kebangsaan suka menanti..sekolah ni jauh sket dari umah.so pagi2 tok akan hanta tika naik bas kat hujung lorong perumahan umah tika ni..awal gile mase tu g sekolah.kul 6.30 da p wooo....dulu boleh plak bangun awal.tapi sekarang sush plak..tika plik jugak..hihi..tapi mungkin mase dulu tu tok som yang gerakkan pagi-pagi kot,,hihi...sampai la darjah 4.tika pindah kelantan dan sekolah dekat sekolah kebangsaan long gafar,pasir tumbuh.kat sini tika sekolah 2 bulan je..tak tahan le sekolah ni..dak-dak semua pandai-pandai.tika dok kat kelas no 2 bila masuk cni..ada 4 kelas semuanye kat situ.campur dengan perasaan takut lagi dok tempat owang kan..ye la, susah tau nak sesuaikan diri dengan negeri baru...dengan dialek kedah tika yang pekatnye nak tukar ke dialek kelantan..pehhhh..xbleh tahan la.time nak bercakap dengan kawan n cikgu tu..mak aiiiii..sesangat la susah..ala-ala itik cakap ngan ayam gitu..paham sikit je..lepas tu tika pon pindah n bersekolah dekat sekolah yang lebih dekat dengan kampung tikah....kali ni tika sekolah dekat sekolah kebangsaan kampung sepulau..kat sekolah ni la tika rasa banyak gak la kenangan tika yang bes-bes...masa kat sini tika dpat jadi pengawas, penolong ketua pengawas n yang paling bes tu tika dapat melancong free-free ke langkawi..sebabnye tika jadi pemain terbaik bola jaring mase pertandingan sukan elite kat kelantan..bes wooo...hihi..lepas tu dapat 5 A skali lagi boleh melancong free kat kl...hihi..2 mase kecik-kecik dulu la kan..jakun gile bile owang bawa g tempat tuh..hihi..

lepas je upsr, tika masuk sekolah menengah kebangsaan kamil.2 pun jap je..lepa
s 2 bulan macam tu la, tika masuk mrsm kuala krai..tika dapat sekolah ni dengan 2 orang lagi dak sekolah rendah tika..sampai form 5 kat cni..n then, tika msuk matrik tangkak, johor jap.bila da dapat masuk maktab tika terus kua matrik n tadaaaaaa...pejam celik pejam celik da dekat 3 tahun tika kat cni...jap je rase.macam baru semalam je kuar mrsm tuh..hihi...

papepon skearang tika da kat maktab..semua benda yang lepas tika kene lupe kan la kan..ingat tujuan baru tika nak jadi cikgu....kene blaja betol2 kat cni timba ilmu
banyak2 kat cni..sebabnye tika blajar sekarang bhukan macam tika blaja kat sekoalh dulu lagi.dulu xpe tika blaja untuk exam je..hihi...terkantoi suddaaaa,,,,tapi sekarang ni tika kene blaja untuk ajar owang lain plak kan.jadi kene betol2 paham la.xnak la nanti ajar ilmu sesat lak kat anak murid..hiihii...

alang-alang da ada pic mase kecik-kecik dulu tikah nak tunjuk la kat kalian semua ea.lau yang lucu-lucu tu jgn glak ye..senyum je ta
u..hihi...

ni tak tau la sape yang amik pic ni atas moto sape tah..da lupe..yang penting tgk rambut tu..hihi..hebatkan...ada macam anak bosnia x?sebab kak nurul kate macam anak bosnia je..huhuhu..


ni pic mase befday tia..mase ni kak wani,(adik kak nurul) bawa tika g kfc..celebrated kat sane..hihi..ciap pakai lihpstik lagi kot mase ni..dari kecik kuat melawa (owang kelate kati jangok)....hihi..


ni pagi-pagi sebelum g sekolah...sempat lagi posing..


tika, mak n abang no 2..angah tika...tak tau la nape ngan pic ni.rasenye kene air kot tu yang kembang sikit 2 kaler pic ni...tengok la ni kije tika mase budak2 dulu..rase diri ni kreatif sangat kot, tu yang abis gunting gambar tu..hihi


ni palk kat umah tok som..yang riba tiakh ni idzoh namenye.tikah pgl die cik..die kakak akak nurul..dulu mase dok umah tok som tika paling rapat dengan die la.tido ngan die la..hihi..


haaa ni la tok som...walaupun bukan nenek kandung tika tapi tika anggap maaaacam nenek tika sendiri..mis her so muchhhh....

ok...nant nex entry tika upload pic lain plak ye...daaaa...



No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...