follower

Saturday, January 29, 2011

p0sting..p0sting..


hai readers sekalian....macam mane hari anda??? bes or sebaliknye???..
hemmm..tika hari sesangat la bosannnnn...da la bosan,, keb
uluran pulak tu...pagi, petang, siang n malam...makanan santapan adalah makanan feveret dak2 asrama la...magee.....
MySpace..bes woooo..makan magee panas-pa
nas time hujan-hujan ni..hihi
hujan da beberape hari tak brenti-brenti....sangat la
sejuk..seolah-olah berada d oversea lak rase..huhu...

so, bebalik pade tajuk entri tika kali ni,,,POSTING...
dari pa
gi tika online je facebook, ade je cerita pasal posting..ye la kan..sebelum ni da bising-bising pasal POSTING ni kat kampus tika pasal senior kami yang baru je tamat blaja hujung tahun lepas...guru pelatih mane tak bising kalau tak dapat posting trus lepas habis belaja kan..ikot dalam perjanjian lepas je tamat 5 tahun setengah kami memang tak kan menganggur..tapi nasib senior-senior tika ni plak sebalikya....terpaksa tunggu berbulan-bulan jugak la nak tau dapat posting kat ne..

ape pon, tahniah kepada senior tika yang baru terime berita
baik,,diorang da dapat tau da diorang posting kat negeri mane...7hb ni plak, dapat tau la name sekolahnye...kebanyakkan yang tika tengok diorang ni dapat posting kat negeri pilihan sendiri.. yang tika perasan la 2 3 orang je kot yang dapat sabah sarawak...

haaaaaa..bab SABAH N SARAWAK ni la sebenanye yang membuatkan tika nak "membobel-bobel" dalam entri tika kali ni...kenape ye agaknye kebanyakkan guru pelatih semenanjung susah sangat nak menerima kalau dapat posting d
i negeri
dan n
egeri
???????

pelik kan..
kalau ada guru pelatih semenanjung yang nak berPOSTING kat sane pun beberape owang je kot....hemm,,tika terfikir jugak kalau tika yang berada di tem
pat senior-senior tika ni...mase isi borang posting tu, tika rase tika pon tak sanggup kot nak tick SABAH n SARAWAK sebagai pilihan pertama..yang ketiga pun tak kot...kalau pilihan yang diberi 14 pilihn mungkin la yang ke 13 n 14 tu SABAH n SARAWAK...tu pun kalau tak boleh diisi dua kali untuk satu negeri..hihi..

bukan ape,, pade pendapat tika, guru pelatih semenanjung yang ta
k nak di hantar POSTING ke SABAH n SARAWAK ni sebenanye tak nak berjauhan dengan keluarga diorang..bukannye sebab takutkan cabaran mengajar di sana..tol kan rakan guru pelatih sekalian..kalau betol,,jom jonget dengan saye..MySpace.hihi

tapi andai kate tika berPOSTING di sane walaupun tak minta, tik
a akan cube untuk terima dengan ati yang terbuka..bes jugak wooo....cube tengok pic kat bawah ni..

tengok ni..bersih,,damai,,cantik...wow..lau dapat bersantai kat tepi pantai ni...indahnye hidup rase....jadi nape kite nak takut g POSTING kat SABAH..kan bes ni..tiap-tiap ari boleh mandi pantai..(macam la lau dapat sabah kerajaan anta kat sini..huhu)..tak macam kita kat JB ni..tiap ari bersantai tepi tasik tepi padang tuh..hihi..bes tuh...tengok lak kat SARAWAK..

haaaaa....ni lagi bes..bukan je boleh g sekolah ari-ari ngan perahu atau rakit,,malah kita dengan percumanye dapat belajar menyumpit..ni tak ditambah dengan pakej baju yang dipakai tu skali ni..kan bes tu dapat merasai budaya di sana...alang-alang da naik perahu tu amik la gambar..MySpacenant post kat FB..kan da dapat jeleskan adik-adik junior yang tengah belajar kat maktab lagi tuh...hemm..so nape xnak g SARAWAK???

kite kene berfikiran positif..jangan fikir kat sana semua bende macam dalam kepale kita saje..mane tau tempat yang bakal kita berPOSTING tu lebih menarik daripada apa yang kita fikir..untung-untung jodoh kita kat sana...mane la tau kan..

JADI,,,jom kite buke minda kite n belajar terime kenyataan walau di mane pon kite perlu berPOSTING..insyAllah,, semuanye selamat..

p/s: buat senior-senior tika yang akan berPOSTING, tahniah ye..buat yang terbaik,,,,jadi la guru yang terbaik..buktikan guru-guru lepasan maktab especilly(PISMP), sebenanye mampu jadi guru yang terbaik..lau boleh bia boleh jadi guru contoh..ingat tau,,bia anak murid tertanye-tanye ke mane kite pergi kalau kite tak masuk kelas n bukan mereke bertanye kenape laaaa kite masuk kelas...okkkk...
chaiyokkkkk akak2 n abang2 senior ku...jangan kite lari dari kenyataan..MySpace

selamat berPOSTING kalian....
MySpace
daaaaaa





No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...