follower

Friday, July 8, 2011

Apa akan jadi kalau TUNTUTAN ini diluluskan???

as salam...
enjoy cite tika k...........♥

haaaaa..";})();ButtonMouseDown(this);'>:86:
entry kali ni siries sket la kan..
first time kot tika cenggini kat blog..";})();ButtonMouseDown(this);'>:face64:";})();ButtonMouseDown(this);'>haha ...before,,";})();ButtonMouseDown(this);'>:88:asyik merapu je banyak kannn..
hem lantak la..
tika terpanggil untuk post satu artikel yang tika bace lam fb..
maybe ramai da tau kot pasal ni..
tapi xpe,
yang tak tau leh stil bace k..
bace dulu, then komen..


Wall Photos
TUNTUTAN AMBIGA MELALUI IFC

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam... tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.

2. Orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh... dikenakan tindakan undang-undang.

3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh Mahkamah Syariah tetapi dikendalikan oleh Mahkamah Sivil.

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan Orang Islam,Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.

6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.

7. Orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.

9. Orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.

12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

13. Orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang Hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.

14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Inilah perjuangan Ambiga yang sedang mendapat sokongan daripada orang Islam PAS dan PKR di dalam Negara kita hari ini. Kalau inilah yang kita mahukan,marilah kita menyatakan sokongan tanpa berbelah bagi kepada Ambiga dan IFC.Maruah Melayu Islam di bawah tapak kaki si Hindu Ambiga!
See More
By: Abdul Shukur Mohamad

hemm..
cam ne?
sebagai seorang muslim,,,
ape perasaan korang selepas baca sume tuntutan yang Ambiga buat???
same2 la kita renungkan..
tika xnak komen banyak..
sebab ni boleh jadi isu politik..
";})();ButtonMouseDown(this);'>rain
isau jugak...";})();ButtonMouseDown(this);'>mrgreen
ape pon yang kita rasa...ni la yang terjadi di luar sekarang ni...


p/s: sangat takut dengan isu BERSIH..
xtau ape nak komen...komen korang???
ade kaitan x artikel ni dengan BERSIH tu????

2 comments:

  1. alhamdulillah tuntutan IFC tu x diluluskan. tuntutan yang sangat2 mncabar kedudukan agama islam dlm malaysia...

    harap sme2 dapat benteras anasir yang menggugat Islam. tapi yg lebih penting, yang Islam perlulah mengamalkn cara Islam sebenar.

    Islam xpernah menyusahkan orang, tapi org Islam yang selalu menyusahkn Islam.

    ReplyDelete
  2. siries ea x diluluskan????
    alhamdulillah..xbace lg pasal ni...
    risau jugak kalau2 betul2 diluluskan..
    ape nak jd dgn negara kita..haduyai...
    harap2 macam tu la...
    sgt2 suke dgn kate2 abg zairi y ni..

    Islam xpernah menyusahkan orang, tapi org Islam yang selalu menyusahkn Islam. ..=))

    ReplyDelete

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...