follower

Saturday, July 9, 2011

santau abad 21..

as salam...
enjoy cite tika k...........♥


hai korang,,
da sarapan????:120::131:haha...almaklumla macam pagi lagi je rasa...
:face42:

bebalik pade tajuk entry..
santau..
tika tak paham dengan orang zaman sekarang..
:119::119:
santau menyantau tu perkara besa je kot..
tak puas ati sikit santau,
ape kelebihan santau pon tak tau..

dua tiga hari ni,
tika dapat tau dua orang kawan tika kena santau..
ape kene la ngan manusia sekarang ni..
:face7:
dalam abad 21 ni pon still ada yang nak santau menyantau ni..
haishhhhh..

agaknya tak ade lagi sifat untuk memaafkan diri orang lain.
susah la kalau semua orang fikir diri sendiri saja betul.
kalau semua orang macam ni,
alamatnya,
kaya la bomoh-bomoh di malaysia ni..
dan makin ramai la muncul bomoh penipu kat negara kita ni..
sekali gus,
ramai la yang berdamping dengan benda-benda yang tak sepatutnya..
:104:

sebagai manusia,
sepatutnya kita minta dengan tuhan..
:face22:setiap agama ada tuhan masing-masing..
ni tak,
berhabis duit beribu ringgit..
tu pun belum tahu
jadi ke tak..
haiiiiiiiiiiii..
:face36:
duniaaaaa dunia.......

betul kata orang,
bila sifat cemburu dan hasad dengki
menguasai diri kita,
banyak yang tak boleh berfikiran positif..

kat sini tika nak berkongsi satu artikel berkaitan santau..ni tika copy paste dari
blog expose mistik..
harap harap perkongsian ini membuka mata kita tentang santau..


EXPOSE MISTIK: SANTAU

Oleh: Expose Mistik


Menurut perawat tradisional, tidak menyatakan perbezaan yang jelas di antara santau dan racun.

Ramai berpendapat bahawa santau dan racun adalah sama, manakala rawatannya juga adalah sama, hanya terdapat beberapa ciri perbezaan bagi menentukan orang itu samada terkena santau atau racun.

Kesan racun dapat dikesan dalam masa yang singkat sejurus sahaja termakan atau terminum racun, mangsa akan menderita serta-merta.

Manakala kesan santau hanya dapat di kesan dalam masa yang agak lama.

Mangsa tidak akan menyedari melainkan mangsa memakan limau nipis atau memakan nenas dibuat dengan bahan-bahan semula jadi seperti akar-akar kayu (racun tradisional) manakala santau berlainan dari cara pembuatan racun.

Jenis-Jenis Santau

Santau terbahagi kepada 2 jenis:

1. Santau yang diperbuat daripada bahan biasa dan diberi secara langsung kepada mangsa seperti di letak ke dalam makanan dan minuman.

Ia tidak berkait dengan pemujaan jin dan syaitan.

Ini agak mudah diubati.

2. Santau yang disertai dengan pemujaan jin dan syaitan.

Santau ini juga dikenali sebagai ‘santau angin’.

Santau ini agak sukar diubati kerana ia melibatkan jin yang mempunyai sayap.

Jin tersebut mampu terbang di udara, biasanya mangsa akan menjadi kurus kering.

Tanda-Tanda Terkena Santau

1. Batuk berterusan, batuk berdarah dan bernanah serta keluar debu-debu kecil seperti habuk-habuk kaca.

2. Keluar darah yang berpanjangan bagi wanita kadangkala 1 bulan atau lebih.

3. Sakit tulang belakang terutamanya pada waktu maghrib dan malam jumaat, kadangkala sakit akan menjadi lebih kritikal ketika hampir waktu solat jumaat.

4. Sakit dan sesak nafas terutamanya pada waktu maghrib.

5. Lenguh seluruh anggota badan.

6. Kuku menjadi hitam dan nafas menjadi busuk.

7. Mimpi jatuh dari tempat tinggi.

8. Mimpi bahan-bahan miang seperti miang buluh dan ulat bulu.

9. Mimpi bermain dengan benda tajam seperti pisau dan sembilu.

10. Mimpi kanak-kanak kecil seperti menyusukannya.

11. Mimpi binatang menakutkan seperti ular.

12. Mimpi bertemu ketua agama-agama lain dan mimpi pergi ke tempat ibadah mereka.

Kesan-Kesan Santau

1. Boleh membawa maut dengan izin Allah S.W.T.

2. Hilang daya ingatan.

3. Kulit merekah dan keluar air bisa dan nanah.

4. Berubah sifat seperti sifat sabar menjadi panas baran.

5. Badan menjadi bongkok disebabkan batuk yang berpanjangan.

6. Gugur bulu-bulu pada badan.

7. Kelopak mata menjadi hitam akibat dari tidur yang sering terganggu.

8. Kanser dan ketumbuhan.

9. Keguguran bayi.


JIKA ANDA MEMPUNYAI ANTARA SIMPTOM-SIMPTOM INI, SEGARA BERJUMPA DENGAN PENGAMAL PERUBATAN ISLAM.


Santau


Dari Wikipedia Bahasa Melayu, ensiklopedia bebas.

Santau merujuk kepada sejenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun musuh. Secara umum, santau dilakukan dengan 2 cara iaitu cara fizikal dan cara santau angin.

Santau secara fizikal biasanya meracun seseorang melalui makanan atau minuman . Makanan seseorang itu ditaruh miang buluh, kaca , serbuk Ipoh , bisa besi , dan lain-lain. Bahan-bahan tersebut akan memasuki perut seseorang dan akan melukakan bahagian dalam perut. Musuh yang termakan racun santau ini akan muntah darah , pitam , pengsan dan meninggal dunia. Terdapat juga jenis santau yang hanya perlu diletakkan pada baju atau kasut mangsa. Bagi santau jenis ini, serbuk kaca atau buluh akan menyebabkan rasa miang yang menyebabkan mangsa menggaru. Perbuatan ini akan melukakan kulit mangsa dan membolehkan bahan racun ramuan santau memasuki saluran darah, dengan itu meracun mangsa.

Santau angin lebih mistik iaitu dengan bacaan jampi tertentu dan dihembuskan ke arah musuh.
Menurut kepercayaan juga, pengamal ilmu santau sukar atau tidak dapat zuriat disebabkan bisa santau yang diamalkan oleh mereka mampu membunuh zuriat yang dikandung oleh isteri mereka.

Matlamat


Santau secara umumnya digunakan bagi meracun dan membunuh atau melumpuhkan musuh.
Kelebihan
• Santau sukar dikesan siapa yang melakukannya kerana ia tidak dilakukan secara berhadapan, tetapi melalui bersembunyi.
Kelemahan

• Santau angin biasanya dihembus agar dibawa angin kearah mangsa dan dihidu masuk kedalam paru-paru mangsa. Oleh itu, sesiapa yang berada berhampiran dengan mangsa boleh turut terhidu habuk berbisa itu.

• Oleh kerana santau disediakan dalam bentuk serbuk, kemungkinan besar pengamal santau akan terdedah secara jangka panjang dan akan turut diracuni oleh santau yang disediakan oleh mereka, atau orang-orang yang rapat dengan mereka.

• Santau biasanya mengambil masa yang agak lama untuk bertindak, antara beberapa hari sehingga beberapa tahun.

• Perbuatan membunuh adalah salah di segi ugama dan undang-undang.


Penelitian secara ilmiah


• Santau secara umumnya hanyalah satu bentuk racun yang digunakan bagi membunuh musuh. Racun moden adalah lebih berkesan dan mampu membunuh dengan lebih pantas.

• Santau angin secara umumnya merupakan serbuk santau (yang mengandungi bahan tajam dan halus) yang dihembuskan kepada mangsa agar memasuki paru-paru mangsa tanpa disedari dan mengakibatkan kerosakan paru-paru. Secara saintifiknya kematian berlaku kerana mangsa menghidu dan menyedut bahan santau kedalam paru-paru dan dengan itu mengakibatkan kerosakan paru-paru disebabkan bahan tajam bercampur racun yang digunakan. Ini mengakibatkan keadaan seperti Mesothelioma atau Penyakit Asbestosis.

• Kemungkinan jampi yang digunakan merupakan satu cara menjelaskan bagaimana santau bertindak. Ini disebabkan pengamal santau silam tidak dapat menjelaskan bagaimana bahan santau mampu membunuh mangsa, dengan itu menggunakan jampi dan mentera sebagai cara penjelasan bagaimana santau mampu membunuh.

Di antara dua ikon dalam ilmu santau di Malaysia ialah, Dr Harun Din dan Dr Amran Kasimin.


commentp/s: tika nak ingat kan diri tika dan rakan-rakan yang terbace entry ni.
kita hidup kat dunia ni, kita kena ingat,,
bukan semua orang boleh terima kita.
sekali kita kenakan orang, bomohkan orang ke santau ke,,
kemungkinan beribu orang lagi yang boleh buat macam tu kat kita..
ingat tuhan..
kita ada agama..
doa dan mohon petunjukNya adalah perbuatan yang terbaik
seharusnya kita lakukan...
biggrin


:131::face42:biggrin:face36::face7::face7::face22:comment:120::119::119::119::104:

No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog

Loading...