Thursday, May 24, 2012

i'm not alone

as salam... 
enjoy cite tika k...........♥


oh.
saya tidak pernah kesorangan rupanya,
kenapa baru hari ini saya tersedar?
saya tak nak meletakkan seseorang atau sesuatu sebagai bench mark
punca saya berasa begini sejak semalam.
saya tak nak merasa begitu.
ingatkan diri sendiri,
mungkin sudah masanya Dia membuka jalan ke arah itu.
(ke arah mana?abaikan atau fahami sendiri)
menyelak beberapa laman dalam tafsir al Quran yang hampir tiga tahun tidak dihayati
pengertiannya (hanya buka untuk baca surah-surah tertentu sekali seminggu saja)
rasa sebak sikit menyelubungi diri.
entah,
bukan tak pernah saya baca pengertian surah-surah dalam al Quran.
terutama surah Luqman, 
saya sangat suka ayat-ayat dalam surah itu.
tapi,
kali ni lain,
selai demi selai saya selak,
makin lama,
maki sebak,
lantas,
bangun ambil wudhuk dan tunaikan solat .......
alhamdulillah,
selesai mengadu padaNya.
rasa lebih lega.
baru saya sedar,
saya tidak pernah kesorangan di dunia ini.

di saat membaca satu cebisan kata seorang sahabat;
Sejatinya, 
Ujian adalah cara TUHAN memeluk setiap hambaNya,
 agar kembali bersimpuh menghadapNya. 
TUHAN Maha Baik ya?

tiba-tiba saya terkedu,
huh,
teringat kembali peristiwa semalam.
di saat saya rasa sebak,
lantas saya mengambil wudhuk dan mengadu padaNya.
benar apa yang dikata saudari sahabat tadi.

saya anggap semua ini sebagai satu ujian kepada diri saya,
dia dan keluarga.
hanya ALLAH Yang Maha Mengetahui Segalanya.
InsyAllah,
saya akan berusaha memerangi diri saya sendiri.
mohon doa dari sahabat pembaca.


No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog