Thursday, May 24, 2012

sekurangnya

as salam... 
enjoy cite tika k...........♥


saya tidak impikan satu perubahan yang besar.
yang saya impikan jalan ke arah syurga.
itu sahaja.
jangan terlalu meletakkan harapan tinggi pada diri saya,
bukan itu yang saya maksudkan.
saya ingin menjadi serba boleh.
serba boleh yang macam mana?
serba boleh mengikut cara islam.
saya tidak mengatakan bahawa saya akan memakai jilbab,
memakai purdah seperti keluarga ibu saudara saya sendiri,
sekurang-kurangnya saya ingin menjaga batas-batas aurat saya.
ya,,
saya akui,
saya tidak sealim kalian,
saya akui,
saya selalu berpakaian ketat,
singkat,
tidak menutup aurat.
ya saya akui itu semua.
saya ingin perubahan ke arah kesempurnaan.
sekurang-kurangnya saya tidak menayangkan lagi susuk badan saya,
rambut saya pada khalayak.
sekurang-kurangnya saya mampu menunaikan solat lima waktu secukupnya 
tanpa melewat-lewatkannya,
sekurang-kurangnya saya mampu puasa pada bulan ramadhan, ganti,
dan puasa sunat yang tertentu seperti puasa isnin dan jumaat.
(di saat ini saya sedang berpuasa, semoga tuhan kuatkan saya)
insyaAllah kalau itu,
saya bisa lakukan,
yang lebih daripada itu,
tak mustahil saya boleh lakukan.
saya takut pada perubahan drastik.
sejujurnya.
bukan apa,
ada beberapa rakan senior,
yang berubah secara drastik.
tidak sampai separuh jalan,
mereka berpaling kembali.
jadi,
saya minta bantuan sahabat semua.
bimbing saya.
saya yakin,
dengan bimbingan kalian,
secara perlahan saya boleh berubah.
insyAllah.
mungkin agak berterus terang secara terbuka.
kepada yanga mengenali saya saja akan tahu saya macam mana.
saya tidak ada rakan rapat untuk meluahkan semua ini.
hanya kepada bakal suami.
yang kadang-kadang sibuk dengan pekerjaannya.
memandangkan kami sedang bertungkus lumus
berusaha membina maasjid pada bulan ogos nanti insyAllah.
saya sangat berharap,
ini adalah petunjuk dariNya di saat saya bakal menempuh status baru,
sebagai isteri orang,
bakal ibu,
bakal guru.
saya memandang ia sebagai sesuatu yang paling indah dalam hidup saya.

p/s: saat ini saya teringat seorang sahabat saya.
ya dia di sini,bersama-sama menuntut di ipg ini.
yang juga pernah hanyut dulu macam saya, (saya kira)
saya harap kalau anda terbaca ini,
datanglah menghampiri saya.

 

 

No comments:

Post a Comment

my ♥,,,

Search This Blog